יום חמישי, 3 באפריל 2008

כנס מידע2008

כנס מידע2008 נערך בתל-אביב בין 30.3 - 2.4 וכמדי שנה נפגשו בו אנשי קהילת המידע בישראל וכן נציגים של מו"לים וחברות טכנולוגיות מהארץ ומחו"ל.

ד"ר יואב יאיר, ראש שה"ם, הציג בכנס את פרויקט פא"ר, העומד להפתח לציבור בחודש מאי הקרוב. במסגרת פא"ר (פתיחת אוצרות רוח) ייפתחו לעיון הציבור ספרי קורס של כ-50 קורסים של האוניברסיטה הפתוחה (10 בשלב הראשון) במתכונת של ספרים מקוונים וכן בגירסה קולית. בנוסף לספרי הקורס ייפתחו גם חומרי למידה שונים שפותחו ע"י מרכזי הוראה באוניברסיטה כמו הרצאות מוקלטות, תרגילים, מטלות לימודיות שונות וכד'. בהרצאתו " גישה חופשית לספרים ולמקורות אלקטרוניים באוניברסיטה הפתוחה בישראל: פרויקט פא"ר" תיאר יואב יאיר את הפרויקט, את מניעי האוניברסיטה להשתלב במגמה הגוברת בעולם האקדמי לפתוח חומרי למידה לעיון הציבור הרחב, את האפשרויות המגוונות של מנשק הספר האלקטרוני בו יוצגו הספרים ועוד. (1.7 מ"ב)

תמי נויטל הציגה את "מחברות פתוחות - עולמות התוכן של האוניברסיטאות" - סקירה על פרויקטים של Open CourseWare בעולם, ופא"ר בתוכם, סוגי החומרים שמוצעים היום לעיון ואף לשימוש חוזר וכיצד ניתן למצוא חומרים אלה. (3.6 מ"ב)
בהרצאה נוספת "ספריה 2.0 - מצרכי החוקר לבניית שירותים ייעודיים ", הציגה תמי נויטל תוצאות מחקר על צרכי מידע של אנשי סגל אקדמי וכיצד יכולות הספריות האקדמיות לסייע בקידום ההפצה והשיתוף של מידע וידע בין אנשי הסגל. (190 ק"ב)

אין תגובות: