יום ראשון, 2 במרץ 2008

למה בלוג?

מרכז שה"ם באוניברסיטה הפתוחה פועל במגוון תחומים לשילוב טכנולוגיות בתהליכי ההוראה והלמידה באוניברסיטה.


מטרת הבלוג הזה היא להציג את הפעילות המתקיימת במרכז ואת העובדים בו בפני סגל ההוראה באו"פ וכל המתעניינים בתחום התקשוב בהוראה. כמו כן, נשמח לשתף את הקוראים בשאלות ותובנות הנובעות מן העשייה השוטפת שלנו, ולשמש מוקד לעדכוני מידע ושיח פתוח בתחום זה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה לאחל בהצלחה לצוות של הפתוחה בפיתוח תכנים ובלוגים. אני כסטודנט בפתוחה הייתי רוצה לדעת יותר על הנעשה באוניברסיטה ולהגיב על נושאים שנוגעים ללימודים. בגלל אופי הלימודים בפתוחה, הזדמן לי רק פעמיים לבקר באוניברסיטה פתוחה ברעננה וזה רק בגלל יום הסטודנט כך שלמעשה לי ולרבים אחרים אין כל מגע עם אנשי סגל או רכזי קורסים, אבל לרוב הכל מסתדר דרך אתרי הקורסים, אני חושב שבלוגים הם הדבר הבא בתקשורת בין סטודנטים לסגל, לרוב לסטודנט מציע הצעות בזמן שהוא לומד בקורס ולאחר מכן אין לו יכולת לראות את הנעשה בקורס ובעצם אינו יכול להיות שותף לפיתוח תכנים או להערות.
אני חושב שבעזרת סביבת ויקי, סטודנטים שמעוניינים יכלו לקחת חלק בפיתוח תכנים לימודיים, פרוייקט כזה כבר קיים בפתוחה אבל רק במספר מצומצם של קורסים ורק לפרק זמן של הקורס.
בויקיפדיה קיים פרוייקט זהה אבל שם יש גישה תמידית לתכנים וכל אחד יכול לתרום בזמן שנוח לו מבלי שזה יפריע ללימודיו, אני חושב שפרוייקט מסוג זה יכול להיות אחד מהפרוייקטים הטובים ביותר שיהיו בפתוחה, לא רבים ינצלו הזדמנות לתרום אבל המטרה היא לתת למי שרוצה את ההזדמנות להצטיין ולהוכיח את עצמו ואני חושב שיהיו לא מעט כאלה שירצו, הרי כבר יש פרוייקטים נהדרים כמו לינוקס שכמו בזכות תרומה של מתנדבים.
בהצלחה

מרכז שה"ם - האוניברסיטה הפתוחה אמר/ה...

תודה, מירון. אין ספק שקשר רציף יותר בין אנשי הפיתוח, סגל ההוראה והסטודנטים יכול רק לתרום ולשפר את איכות המערכות והתוצרים שלנו - ולא רק בתחום התקשוב.

פלטפורמות מתוקשבות המאפשרות שיתוף הן תוספת מבורכת לסל הכלים העומד לרשות המרכזים והסטודנטים והאו”פ מכירה בכך : מהשנה יש במערכת סוג חדש של מטלה - ממ”ש (מטלה מקוונת שיתופית) - המתבצעת בכלים טכנולוגים שונים לפי צרכי המרכזים והסטודנטים. מטלות מעין אלה - ולא דווקא כתיבת חמרי לימוד - תוכלנה להקנות לסטודנטים לא רק תועלת נקודתית (הבנת החומר, ציון), אלא גם תועלת רחבה יותר של היכרות עם פלטפורמות עדכניות, הרגלי עבודה בצוות, תמיכה הדדית וכד’.